Tic Tac Toe (Noughts and Crosses)
- Szczegóły
- Nadrzędna kategoria: Metodyka
- Kategoria: Gry i zabawy
Nazwa gry: Tic Tac Toe (Noughts and Crosses)
Autor: Elżbieta i Tomasz Wareccy
Cel gry: gramatyka, słownictwo
Materiały potrzebne uczniowi: -
Materiały potrzebne Nauczycielowi: gotowe pytania
Jest to doskonała forma na powtórzenie wiadomości. Nauczyciel dzieli klasę na dwie grupy: kółka ( noughts ) i krzyżyki ( crosses ). Następnie rysuje na tablicy dwie plansze: jedną pustą i jedną, na której nanosi na przykład takie hasła:
O X Present Continuous Question Tag Adjectives
X Present Simple Vocabulary Modals
X O O Past Simple Present Perfect Adverbs
Te hasła można oczywiście zamieniać według własnego zapotrzebowania. Nauczyciel musi przygotować przynajmniej po 3 pytania na każde hasło. Uczniowie danej grupy wybierają hasło, kładą tam swój symbol, np. krzyżyk i nauczyciel czyta im pytanie, np.
Przetłumacz: Dlaczego mojej siostry kot nie pije mleka?
I go to school very ............ ( szybko ).
Jeżeli grupa udzieli poprawnej odpowiedzi to krzyżyk jest postawiony na trwałe. W przypadku złej odpowiedzi druga grupa może przejąć pytanie i postawić w miejsce swój symbol, np. kółko.
Celem gry jest uzyskanie jak najszybciej trzech symboli ułożonych po kolei poziomo, pionowo lub na ukos.