Jeopardy
- Szczegóły
- Nadrzędna kategoria: Metodyka
- Kategoria: Gry i zabawy
Nazwa gry: Jeopardy
Autor: Elżbieta i Tomasz Wareccy
Cel gry: słownictwo
Materiały potrzebne uczniowi: -
Materiały potrzebne Nauczycielowi: gotowe pytania
Nauczyciel wybiera 4 – 5 kategorii ( mogą to być np. countries,
sports, animals, food and drink, grammar ). Następnie nauczyciel rysuje planszę, na której oznacza wartość pól. Uczniowie wybierają pytania i próbują na nie odpowiadać.
Countries 100 200 300
Sports 100 200 300
Food & Drink 100 200 300
Grammar 100 200 300
Nauczyciel musi wcześniej przygotować pytania od najwatwiejszych za 100 pkt do najtrudniejszych za 300 pkt.
Jeśli grupa nie odpowie na zadane pytanie to pytanie to mogą przejąć nastepne grupy ale już za połowę swojej wartości, np. zamiast 100 mogą uzyskać odpowiednio 50 pkt, 25 pkt, 12, itd. Grupa natomiast, która jako pierwsza zdeklarowała, że zna odpowiedź może stracić odpowiednio 50, 25, 12 pkt.